Επιχειρηματική οικογένεια με φούρνους στον Βόλο ξεκληρίστηκε οικονομικά.
Απατεώνες από την Λιθουανία τηλεφώνησαν στον επιχειρηματία το Σάββατο (25/12) το μεσημέρι υποδυόμενοι τους τραπεζοϋπαλλήλους, για να τον ενημερώσουν πως πρέπει να ασφαλίσει τους λογαριασμούς του.
Γυναίκα που μιλούσε ελληνικά του συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας και τον ενημέρωσε ότι παραβιάστηκε ο λογαριασμός του και ζητησε να υπάρξει διαδικασία ασφάλειας με εισαγωγή νέων κωδικών.
Το χρονικό
Η κλήση έγινε από τον τηλεφωνικό αριθμό 2109555000 που πραγματικά ανήκει στην τράπεζα Eurobank και ο επιχειρηματίας που συναλλάσσεται μαζί της δεν σκέφθηκε ούτε στιγμή πως πρόκειται για απάτη και ότι ενδεχομένως να έχει τοποθετηθεί κακόβουλο λογισμικό στην τράπεζα και συγκεκριμένα στο τηλεφωνικό της κέντρο.
Του «γνωστοποίησαν» οι απατεώνες «τραπεζοϋπάλληλοι» πως βρίσκονται σε εξέλιξη διαδικτυακές απάτες και επιβάλλεται να ασφαλίσει τους λογαριασμούς του και ο επαγγελματίας έβαλε νέους κωδικούς με αποτέλεσμα τα χρήματα έκαναν φτερά.
Στην τράπεζα γίνεται επίσης έρευνα για το εάν εγκατέστησαν απατεώνες στα συστήματά της κακόβουλο λογισμικό καθώς ο επιχειρηματίας πίστεψε πως όντως οι απατεώνες ήταν τραπεζοϋπάλληλοι εφόσον έκαναν χρήση του τηλεφωνικού αριθμού της τράπεζας.
Οι επιχειρηματίες κατέθεσαν μήνυση κατ΄ αγνώστων και ζητήθηκε η συνδρομή της Interpol συμφωνα με πληροφορίες για να εντοπιστεί το κύκλωμα.
Τα κενά ασφαλείας της τράπεζας και οι ευθύνες
Γεννούνται πολλά ερωτηματικά σχετικά με τα κενά ασφαλείας όπου έχει η τράπεζα. Πως είναι δυνατόν σε ένα από τα μεγαλύτερα τραπεζικά ιδρύματα της χώρας να μπορούν να εισβάλλουν χάκερ με τρόπο που για πρώτη φορά να φαίνεται ότι τηλεφωνούν από νούμερα που ανήκουν στο τραπεζικό ίδρυμα και αυτά να είναι πειραγμένα με παράνομο λογισμικό.
Είναι προφανές ότι τεράστιες ευθύνες έχει διοίκηση της τράπεζας αφού θα έπρεπε να γνωρίζει τα κενά ασφαλείας που θα μπορούσε άνα πάσα στιγμή να «τρυπήσει» ένας κακόβουλος χάκερ. Από χθες το βράδυ η τράπεζα κάνει τηλεφωνήματα σε ΜΜΕ για να μην «παίξει» η είδηση.
Μπορεί οι διοικούντες το τραπεζικό ίδρυμα και μεταξύ αυτών φυσικά και ο CEO κ. Καραβίας να απολαμβάνουν τα απόνερα του πρωτοχρονιάτικου ρεβεγιόν σε ένα σαλέ χλιδής, αλλά την ίδια ώρα μια οικογένεια κλαίει τα λεφτά της και το κυριότερο ότι ένα αδίστακτο κύκλωμα χάκερ συνεχίζει να τηλεφωνεί σε ανυποψίαστους πελάτες της τράπεζας (πως γνωρίζει άραγε ποιοι είναι πελάτες της Eurobank)!