Tuesday, January 21, 2025
7.7 C
Thessaloniki

Containerships: Οι εκτροπές «σωσίβιο» για την αγορά

Σε report που έδωσε στη δημοσιότητα η Alphaliner επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια της χρονιάς που μόλις έφυγε ο παγκόσμιος στόλος containerships αυξήθηκε κατά 10,6% και περίπου 3 εκατ. TEUs μεταφορικής ικανότητας προστέθηκαν στη ναυτιλιακή βιομηχανία.

 

Την ίδια ώρα περίπου 1,76 εκατ. TEUs ή το 59% της επιπλέον μεταφορικής ικανότητας απορροφήθηκε από τις γραμμές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, με την εξέλιξη αυτή -σύμφωνα με την ανάλυση- να φαντάζει απολύτως λογική, καθώς η παράκαμψη της Ερυθράς Θάλασσας χρειάστηκε περισσότερα πλοία.

Μάλιστα, η Alphaliner τονίζει ότι η ετήσια αύξηση της μεταφορικής ικανότητας στο εν λόγω trade τον περασμένο Ιούνιο ήταν της τάξεως του 24%, ενώ ένα εξάμηνο αργότερα αυξήθηκε στο 31%.

Ωστόσο, αναλύοντας τα δεδομένα, προκύπτει ότι το εβδομαδιαίο capacity που προσφέρεται στην εν λόγω διαδρομή αυξήθηκε κατά ένα μικρό μόνο ποσοστό.

Συγκεκριμένα, την 1η Δεκεμβρίου 2023, στα routes Ασίας-Ευρώπης προσφέρονταν εβδομαδιαίως κατά μέσο όρο 434.940 TEUs και έναν χρόνο αργότερα αυτή η προσφορά είχε αυξηθεί μόνο κατά 38.360 TEUs, ή 8,8%, καθώς η αναδρομολόγηση κάλυψε την πλεονάζουσα χωρητικότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα πάντα με τον ναυλομεσιτικό οίκο, ο περίπλους της Αφρικής λειτούργησε ως «σωσίβιο» για την αγορά μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων – κι όλα αυτά σε ένα έτος που θα μείνει στην ιστορία ως η χρονιά της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα.

Όπως δηλαδή το 2021 και το 2022 αναφέρονται ως τα πλέον προσοδοφόρα έτη λόγω της πανδημίας, έτσι και οι εκτροπές γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας το 2024 απορρόφησαν τόση χωρητικότητα, με αποτέλεσμα ο κλάδος να κλείνει το έτος σχεδόν χωρίς αδρανή χωρητικότητα (μόλις το 0,6% του συνολικού στόλου containerships ήταν εμπορικά ανενεργό), παρέχοντας σημαντικά κέρδη στην αγορά.

Η τρίτη πιο κερδοφόρα χρονιά

Σε ό,τι αφορά τη ναυλαγορά, με τη χωρητικότητα φαινομενικά περιορισμένη, η πορεία δείχνει περαιτέρω αύξηση των ναύλων.

Ήδη το 2024 ήταν η τρίτη πιο κερδοφόρα χρονιά στην ιστορία των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, παρά το υψηλότερο κόστος που επωμίστηκαν εταιρείες από τις εκτροπές των πλοίων.

Ενδεικτικά, ο σχετικός δείκτης της Drewry, WCI, σημείωσε άνοδο 3% την εβδομάδα με πέρας την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου.

Πλέον, ο δείκτης βρίσκεται κατά 46% υψηλότερα σε ετήσια βάση και κατά 175% υψηλότερα έναντι του μέσου όρου του 2019 (προ πανδημίας), αλλά κατά 62% χαμηλότερα έναντι του πανδημικού ρεκόρ του Σεπτεμβρίου του 2021.

πηγή:https://www.naftemporiki.gr/
spot_img

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

ForANewLife - Healhy coffee by DXNspot_img
150FansLike
72FollowersFollow
367SubscribersSubscribe