Οι δρόμοι της ΕΕ στο μέλλον θα είναι γεμάτοι από σταθμούς επαναφόρτισης και πρατήρια εναλλακτικών καυσίμων για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά. Η επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού (TRAN) ενέκρινε την υποχρεωτική ανάπτυξη τέτοιων υποδομών και ψήφισε υπέρ της χρήσης πιο «πράσινων» καυσίμων στη θάλασσα.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το σχέδιο θέτει ελάχιστους υποχρεωτικούς εθνικούς στόχους και ζητά από τις χώρες της ΕΕ να παρουσιάσουν τα σχέδιά τους σχετικά με τον τρόπο επίτευξής τους. Έως το 2026, σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης για αυτοκίνητα, με ισχύ τουλάχιστον 400 kW, θα πρέπει να αναπτύσσονται τουλάχιστον ανά 60 χιλιόμετρα των κεντρικών οδικών δικτύων, ενώ η ισχύς τους θα πρέπει να αυξηθεί σε 600 kW έως το 2028.
Παράλληλα, οι κανόνες για βιώσιμα καύσιμα στη ναυτιλία, θεσπίζουν ένα πρότυπο καυσίμων για τα πλοία, που θα πρέπει να μειώσουν σταδιακά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050. Από το 2030, τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα επιβατηγά πλοία θα πρέπει να χρησιμοποιούν παροχή ενέργειας από την ξηρά για όλες τις ανάγκες ηλεκτρικής ενέργειας, όσο θα βρίσκονται αγκυροβολημένα στις προκυμαίες μεγάλων ευρωπαϊκών λιμανιών, μειώνοντας σημαντικά την ατμοσφαιρική ρύπανση στα λιμάνια.
Η συμφωνία θα πρέπει να εγκριθεί από την ολομέλεια, πιθανότατα στη σύνοδο του Ιουλίου.
Πηγή energypress.gr