Υπενθυμίζεται ότι το αδειοδοτικό πριμ μπορούν να αξιοποιήσουν φωτοβολταϊκά συνολικής ισχύος 600 Μεγαβάτ – 300 Μεγαβάτ στο ΕΣΜΗΕ και 300 Μεγαβάτ στο δίκτυο διανομής. Επιλέξιμα είναι έργα που είτε έχουν τεθεί σε λειτουργία μετά τις 4η Ιουλίου 2019, είτε έχουν λάβει ΟΠΣ μέχρι τις 31 Οκτωβρίου και τα οποία βρίσκονται σε καθεστώς λειτουργικής ενίσχυσης ή συμμετέχουν απευθείας στην αγορά.
Ωστόσο, παράγοντες της αγοράς εκφράζουν επιφυλάξεις για το κατά πόσο το παραπάνω κίνητρο είναι επαρκές ώστε «να βγαίνει οικονομικά» το κόστος προμήθειας της μπαταρίας. Όπως επισημαίνουν, το πρώτο σημαντικό μειονέκτημα αφορά τις ποσότητες ηλεκτρικής ενέργειας που θα μπορούν να αποθηκευτούν στην μπαταρία, με δεδομένο ότι αυτή θα «δέχεται» ενέργεια μόνο από το φωτοβολταϊκό.
Επομένως, με αυτό τον περιορισμό, δεν μπορούν να εξασφαλιστούν επαρκείς ημερήσιοι κύκλοι φόρτισης – εκφόρτισης, δηλαδή έσοδα από την μπαταρία. Αντίθετα, μία standalone μονάδα αποθήκευσης, που απορροφά ενέργεια απευθείας από το σύστημα, μπορεί να πουλά στο σύστημα σημαντικά μεγαλύτερες ποσότητες.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η δεύτερη και εξίσου βασική επιφύλαξη έχει να κάνει με το γεγονός ότι στη ρύθμιση δεν είναι ξεκάθαρο αν η μπαταρία του φωτοβολταϊκού θα μπορεί να συμμετέχει και στην αγορά εξισορρόπησης – όπως και πάλι συμβαίνει με τις standalone μονάδες αποθήκευσης. Όπως συμπληρώνουν τα στελέχη του κλάδου, η αποσαφήνιση αυτής της παραμέτρου είναι καθοριστική για την οικονομική βιωσιμότητα της επένδυσης, καθώς μόνο με το arbitrage η προσθήκη μπαταρίας είναι οικονομικά ασύμφορη.