13.8 C
Thessaloniki
24, April 2024

Γέφυρα Key Bridge: Νεκροί θεωρούνται οι έξι αγνοούμενοι (Photos)

Ολοκληρώθηκε η έρευνα του λιμενικού σώματος για τον εντοπισμό επιζώντων που βρίσκοταν στη γέφυρα «Francis Scott Key» στη Βαλτιμόρη μετά την κατάρρευσή της όταν φορτηγό πλοίο «καρφώθηκε» πάνω σε μία από τις κολώνες της. Και οι έξι άνθρωποι που αγνοούνταν θεωρείται πλέον πως είναι νεκροί, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ανώτερος αξιωματικός του αμερικανικού λιμενικού σώματος.

«Με βάση τη διάρκεια των ερευνών που διενεργήθηκαν (…), και τη θερμοκρασία του νερού, αυτή τη στιγμή δεν εκτιμάμε πως θα βρούμε ανθρώπους ακόμη στη ζωή», εξήγησε ο αντιναύαρχος Σάνον Γκίλριδ κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου.

Αργά την Τρίτη οι διασώστες εντόπισαν μία σορό μέσα στα νερά του ποταμού Πατάπσκο, ενώ οι άλλοι πέντε δεν έχουν εντοπιστεί ακόμα.

AP Photo/Matt Rourke

Άλλα δύο άτομα ανασύρθηκαν ζωντανά. Ένας νοσηλεύτηκε για λίγο, αν και είχε βαριά τραύματα, και πλέον έχει πάρει εξιτήριο και ο δεύτερος δεν είχε καθόλου τραύματα.

Η γέφυρα κατέρρευσε όταν ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χτύπησε στην κολόνα. Οι ενεργές προσπάθειες έρευνας και διάσωσης διακόπηκαν μετά από 18 ώρες, είπε ο υποναύαρχος Σάνον Γκίλριθ και τόνισε ότι η ακτοφυλακή δεν φεύγει από το σημείο, «απλώς πρόκειται να μεταβεί σε μια διαφορετική φάση».

Ο συνταγματάρχης Ρόναλντ Μπάτλερ της αστυνομίας του Μέριλαντ είπε ότι δύτες θα επιστρέψουν στο νερό στις 6 το πρωί της Τετάρτης (12:00 ώρα Ελλάδας) για να προσπαθήσουν να ανασύρουν τα πτώματα των έξι αγνοουμένων εργατών.

Οι αρχές κατάφεραν να βρουν τρία επιβατικά οχήματα, ένα φορτηγό τσιμέντου και ένα πέμπτο όχημα βυθισμένα στο νερό χρησιμοποιώντας τεχνολογία υπερύθρων και πλευρικής σάρωσης σόναρ, δήλωσε ο επικεφαλής της πυροσβεστικής της πόλης της Βαλτιμόρης Τζέιμς Γουάλας.

Το πλοίο υπέστη ολικό μπλακ άουτ

Ο καπετάνιος του πλοίου που συνετρίβη στη γέφυρα της Βαλτιμόρης την Τρίτη έκανε «ό,τι μπορούσε να κάνει» για να επιβραδύνει το πλοίο και να μην παρασυρθεί προς τη γέφυρα, δήλωσε ο Κλέι Ντάιμοντ, εκτελεστικός διευθυντής και γενικός σύμβουλος της Ένωσης Αμερικανών Πλοιάρχων.

Ο Κλέι Ντάιμοντ βρίσκεται σε στενή επικοινωνία με την Ένωση Πλοιάρχων του Μέριλαντ για το τι εκτυλίχθηκε στο φορτηγό πλοίο Dali τις στιγμές που προηγήθηκαν της συντριβής.

«Λίγα λεπτά πριν από τη γέφυρα, υπήρξε πλήρης διακοπή ρεύματος στο πλοίο, που σημαίνει ότι το πλοίο έχασε την ισχύ του κινητήρα και την ηλεκτρική ισχύ, ήταν πλήρης συσκότιση», είπε ο Ντάιμοντ στο CNN.

AP Photo/Matt Rourke

Σε εκείνο το σημείο, σύμφωνα με τον Κλέι Ντάιμοντ, ο πλοίαρχος έκανε «ό,τι μπορούσε» για να επιβραδύνει το πλοίο και να το εμποδίσει να παρασυρθεί προς τα δεξιά, προς τη γέφυρα.

Ο καπετάνιος έδωσε γρήγορα μια σειρά από εντολές, ζητώντας να στραφεί το πηδάλιο όσο το δυνατόν πιο αριστερά και να ρίξει άγκυρα το πλοίο, ενώ σύμφωνα με τον Ντάιμοντ, ο πλοίαρχος ήταν αυτός που επικοινώνησε με το γραφείο αποστολής για να διακόψει την κυκλοφορία προς τη γέφυρα.

«Αυτά ήταν όλα τα κατάλληλα βήματα, αλλά συνέβη τόσο γρήγορα και με τόσο λίγο χρόνο… κανένας από αυτούς τους ελιγμούς δεν ήταν αρκετός», πρόσθεσε ο εκτελεστικός διευθυντής και γενικός σύμβουλος της Ένωσης Αμερικανών Πλοιάρχων. Παράλληλα επεσήμανε ότι ενώ τα φώτα στο σκάφος φαίνονται να ανάβουν ξανά – πιθανότατα λόγω μιας γεννήτριας έκτακτης ανάγκης που ενεργοποιήθηκε μετά το αρχικό μπλακ άουτ – οι κινητήρες του πλοίου δεν λειτούργησαν ποτέ ξανά.

Το ελληνικό παρελθόν του

Ελληνικό παρελθόν έχει το πλοίο μεταφοράς κοντέινερ MV Dali που προσέκρουσε στην γέφυρα αφού σύμφωνα με τα στοιχεία το πλοίο είχε ναυπηγηθεί από την Hyundai Heavy Industries για λογαριασμό της Oceanbulk του Έλληνα εφοπλιστή Πέτρου Παππά.

 

Το πλοίο που είχε ναυπηγηθεί στο 2015 και το 2016 είχε εμπλακεί σε άλλο ατύχημα στο λιμάνι της Αμβέρσας, είχε περάσει τα τελευταία χρόνια στα χέρια της Grace Ocean Private Ltd, με έδρα την Σιγκαπούρη. Κατά την πρόσκρουση του στην γέφυρα της Βαλτιμόρης το πλοίο διαχειριζόταν η SYNERGY Marine και είχε ναυλώσει η Maersk.

Σύμφωνα με όσα έχουν γίνε γνωστά για το πλοίο, στο ατύχημα στην Αμβέρσα, είχε υποστεί σημαντική ζημιά στην πρύμνη του, ενώ ζημιές προκλήθηκαν και στην προβλήτα. Τότε το πλοίο είχε κρατηθεί από τις λιμενικές αρχές της Αμβέρσας.

AP Photo/Mark Schiefelbein

Με μηχανική βλάβη και SOS  έριξε τη γέφυρα

Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προσέκρουσε σε γέφυρα στη Βαλτιμόρη νωρίς το πρωί της Τρίτης, είχε προλάβει να εκπέμψει σήμα κινδύνου, γεγονός που επέτρεψε να περιοριστεί η κυκλοφορία και να σωθούν ζωές, ανέφερε ο κυβερνήτης του Μέριλαντ.

«Οι άνθρωποι αυτοί είναι ήρωες. Έσωσαν ζωές την περασμένη νύχτα», είπε ο Γουές Μουρ αναφερόμενος στο πλήρωμα του πλοίου Dali το οποίο κατάφερε να ενημερώσει τις αρχές ότι αντιμετώπιζε μηχανικό πρόβλημα ενώ έπλεε με ταχύτητα οκτώ κόμβων στον ποταμό Πατάπσκο.

 

Μετά την πρόσκρουση, η γέφυρα Φράνσις Σκοτ Κι κατέρρευσε στον ποταμό και έχει αποκλειστεί η πρόσβαση στο λιμάνι της Βαλτιμόρης. Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk ανακοίνωσε ότι λόγω του συμβάντος αυτού τα πλοία του θα αποφεύγουν στο προσεχές μέλλον το λιμάνι της Βαλτιμόρης, ένα από τα πιο πολυσύχναστα των ΗΠΑ. Το Dali, με σημαία Σιγκαπούρης, ήταν ναυλωμένο από την εταιρεία Maersk όμως το πλήρωμά του δεν ανήκει στην εταιρεία.

Από την κατάρρευση της γέφυρας των τεσσάρων λωρίδων κυκλοφορίας, αυτοκίνητα και άνθρωποι κατέληξαν στα νερά του ποταμού. Οι διασώστες ανέσυραν δύο επιζώντες, ο ένας εκ των οποίων παραμένει στο νοσοκομείο. Αναζητούν ακόμη τουλάχιστον έξι άτομα.

«Η προκαταρκτική έρευνα υποδηλώνει ότι επρόκειτο για ατύχημA

spot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
ForANewLife - Healhy coffee by DXNspot_img
150FansLike
72FollowersFollow
367SubscribersSubscribe