13.1 C
Athens
1 December,2022
spot_img

ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ για Πέμπτη 1/12

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Χιονοπτώσεις στα κεντρικά και βόρεια ορεινά. Eνισχυμένοι άνεμοι στα πελάγη.

Καμπανάκι για τα βιντεοπαιχνίδια πολέμου: Μπορεί να προκαλέσουν επικίνδυνη αρρυθμία στα παιδιά!

Ανησυχητικά ευρήματα από νέα ανασκόπηση της ιατρικής βιβλιογραφίας. Τι ανακάλυψαν οι επιστήμονες. Τι συμπτώματα είχαν τα παιδιά. Ποια ήταν η έκβασή τους.

Τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να προκαλέσουν επικίνδυνες καρδιακές αρρυθμίες στα παιδιά με αδιάγνωστα καρδιολογικά προβλήματα, από τις οποίες ήδη κάποιοι παίκτες έχουν χάσει τη ζωή τους, προειδοποιεί διεθνής ομάδα επιστημόνων.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι ανακάλυψαν μια σπάνια, αλλά χαρακτηριστική διαταραχή, σε παιδιά τα οποία έχασαν τις αισθήσεις τους ενώ έπαιζαν ηλεκτρονικά βιντεοπαιχνίδια.

Ο πιο συχνός εκλυτικός παράγοντας γι’ αυτού του είδους τα επεισόδια ήταν τα online παιχνίδια πολέμου πολλαπλών παικτών, όπως το Call of Duty.

Σε έκθεση που δημοσιεύουν στην ιατρική επιθεώρηση Heart Rhythm, οι επιστήμονες συνιστούν στους γονείς των οποίων τα παιδιά λιποθυμούν ενώ παίζουν, να τα πάνε επειγόντως σε έναν ειδικό καρδιολόγο.

«Τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να συνιστούν σοβαρό κίνδυνο για μερικά παιδιά με αρρυθμία. Μπορεί να αποδειχθούν θανατηφόρα για τους μικρούς ασθενείς με αρρυθμική προδιάθεση, την ύπαρξη της οποίας συχνά αγνοούν», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Dr Claire M. Lawley, από το Καρδιολογικό Κέντρο του Νοσοκομείου Παίδων του Westmead, στην Αυστραλία.

«Τα παιδιά που χάνουν ξαφνικά τις αισθήσεις τους ενώ παίζουν, πρέπει να αξιολογούνται από έναν καρδιολόγο», πρόσθεσε. «Η απώλεια των αισθήσεων μπορεί να αποτελεί την πρώτη ένδειξη ενός σοβαρού καρδιολογικού προβλήματος».

Νέα ανάλυση

Η Dr. Lawley και συνάδελφοί της από διάφορες χώρες πραγματοποίησαν ανασκόπηση της ιατρικής βιβλιογραφίας, αναζητώντας περιστατικά παιδιών που έχασαν τις αισθήσεις τους ενόσω έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια.

Εντόπισαν συνολικώς 22 δημοσιευμένα περιστατικά, σε παιδιά και εφήβους ηλικίας 7-16 ετών. Οι 19 από τους ασθενείς (ποσοστό 86%) ήταν αγόρια.

Στο σχεδόν ένα τρίτο των περιπτώσεων (ποσοστό 31%) υπήρχε διάγνωση προαρρυθμικής καρδιακής διαταραχής. Σε 12 από τους ανήλικους ασθενείς (ποσοστό 54%) διαγνώστηκε καρδιακή αρρυθμία μετά το λιποθυμικό επεισόδιο.

Τα συμπτώματα που ανέφεραν τα παιδιά ενώ έπαιζαν τα βιντεοπαιχνίδια ήταν ένα ή περισσότερα από τα εξής:

  • «Φτερουγίσματα» και/ή πόνος στο στήθος
  • Παροδική απώλεια των αισθήσεων
  • Καρδιακή ανακοπή
  • Αιφνίδιος θάνατος

Στην πραγματικότητα, έξι από τους ανήλικους ασθενείς (ποσοστό 27%) υπέστησαν ανακοπή καρδιάς. Τέσσερις (ποσοστό 18%) έχασαν αιφνιδίως τη ζωή τους.

Σε φάση διέγερσης

Οι εξετάσεις που έγιναν στα παιδιά μετά τα καρδιακά επεισόδια έδειξαν ότι έπασχαν από καρδιακές αρρυθμίες, όπως το συγγενές σύνδρομο του μακρού QT (LQTS). Μεταξύ των ασθενών, εξ άλλου, υπήρχε επίσης υψηλό ποσοστό (63%) γενετικών μεταλλαγών που σχετίζονται με τις αρρυθμίες. Το γεγονός αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στις οικογένειές τους.

Στην πραγματικότητα, η λιποθυμία του παιδιού ενόσω έπαιζε βιντεοπαιχνίδια αποτέλεσε σε αρκετές περιπτώσεις το έναυσμα για να ελεγχθούν ολόκληρες οικογένειες. Και αρκετοί άνθρωποι έμαθαν χάρη σε αυτό το περιστατικό ότι έπασχαν από καρδιακή αρρυθμία.

Τα νέα ευρήματα υποδηλώνουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια δεν αποτελούν πάντοτε μια ασφαλή επιλογή για τα παιδιά. Στη διάρκεια των καρδιακών επεισοδίων πολλά παιδιά βρίσκονταν σε μεγάλη διέγερση. Άλλα είχαν μόλις κερδίσει ή χάσει ένα παιχνίδι και άλλα μάχονταν σκληρά με τους συμπαίκτες τους.

«Ήταν σοκαριστικό»

«Γνωρίζαμε ήδη ότι τα παιδιά με καρδιολογικά προβλήματα μπορεί να κινδυνεύσουν αν εμπλακούν σε ανταγωνιστικά αθλήματα. Ήταν σοκαριστικό, όμως, το εύρημα ότι το ίδιο μπορεί να συμβεί σε μερικά από αυτά όταν παίζουν βιντεοπαιχνίδια», δήλωσε ο επιβλέπων ερευνητής Dr. Christian Turner, λέκτορας Παιδοκαρδιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σύδνεϋ.

Όπως εξήγησε, και ο ίδιος πίστευε ότι τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν ασφαλή δραστηριότητα. Μολονότι όμως δεν συμβαίνει συχνά, μπορεί και αυτά να αποδειχθούν επικίνδυνα, λέει. Πόσο μάλλον που δείχνει να αυξάνεται η συχνότητα των καρδιακών επεισοδίων στη διάρκειά τους.

Οι ερευνητές συνιστούν σε όσους σκέφτονται να συμμετάσχουν σε αγώνες με βιντεοπαιχνίδια (eSports) να υποβάλλονται σε προληπτικό καρδιολογικό έλεγχο, ακριβώς όπως θα έκαναν πριν γραφτούν σε οποιαδήποτε αθλητική ομάδα.

ς. Τι συμπτώματα είχαν τα παιδιά. Ποια ήταν η έκβασή τους.

Τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να προκαλέσουν επικίνδυνες καρδιακές αρρυθμίες στα παιδιά με αδιάγνωστα καρδιολογικά προβλήματα, από τις οποίες ήδη κάποιοι παίκτες έχουν χάσει τη ζωή τους, προειδοποιεί διεθνής ομάδα επιστημόνων.

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι ανακάλυψαν μια σπάνια, αλλά χαρακτηριστική διαταραχή, σε παιδιά τα οποία έχασαν τις αισθήσεις τους ενώ έπαιζαν ηλεκτρονικά βιντεοπαιχνίδια.

Ο πιο συχνός εκλυτικός παράγοντας γι’ αυτού του είδους τα επεισόδια ήταν τα online παιχνίδια πολέμου πολλαπλών παικτών, όπως το Call of Duty.

Σε έκθεση που δημοσιεύουν στην ιατρική επιθεώρηση Heart Rhythm, οι επιστήμονες συνιστούν στους γονείς των οποίων τα παιδιά λιποθυμούν ενώ παίζουν, να τα πάνε επειγόντως σε έναν ειδικό καρδιολόγο.

«Τα βιντεοπαιχνίδια μπορεί να συνιστούν σοβαρό κίνδυνο για μερικά παιδιά με αρρυθμία. Μπορεί να αποδειχθούν θανατηφόρα για τους μικρούς ασθενείς με αρρυθμική προδιάθεση, την ύπαρξη της οποίας συχνά αγνοούν», δήλωσε η επικεφαλής ερευνήτρια Dr Claire M. Lawley, από το Καρδιολογικό Κέντρο του Νοσοκομείου Παίδων του Westmead, στην Αυστραλία.

«Τα παιδιά που χάνουν ξαφνικά τις αισθήσεις τους ενώ παίζουν, πρέπει να αξιολογούνται από έναν καρδιολόγο», πρόσθεσε. «Η απώλεια των αισθήσεων μπορεί να αποτελεί την πρώτη ένδειξη ενός σοβαρού καρδιολογικού προβλήματος».

Νέα ανάλυση

Η Dr. Lawley και συνάδελφοί της από διάφορες χώρες πραγματοποίησαν ανασκόπηση της ιατρικής βιβλιογραφίας, αναζητώντας περιστατικά παιδιών που έχασαν τις αισθήσεις τους ενόσω έπαιζαν βιντεοπαιχνίδια.

Εντόπισαν συνολικώς 22 δημοσιευμένα περιστατικά, σε παιδιά και εφήβους ηλικίας 7-16 ετών. Οι 19 από τους ασθενείς (ποσοστό 86%) ήταν αγόρια.

Στο σχεδόν ένα τρίτο των περιπτώσεων (ποσοστό 31%) υπήρχε διάγνωση προαρρυθμικής καρδιακής διαταραχής. Σε 12 από τους ανήλικους ασθενείς (ποσοστό 54%) διαγνώστηκε καρδιακή αρρυθμία μετά το λιποθυμικό επεισόδιο.

Τα συμπτώματα που ανέφεραν τα παιδιά ενώ έπαιζαν τα βιντεοπαιχνίδια ήταν ένα ή περισσότερα από τα εξής:

  • «Φτερουγίσματα» και/ή πόνος στο στήθος
  • Παροδική απώλεια των αισθήσεων
  • Καρδιακή ανακοπή
  • Αιφνίδιος θάνατος

Στην πραγματικότητα, έξι από τους ανήλικους ασθενείς (ποσοστό 27%) υπέστησαν ανακοπή καρδιάς. Τέσσερις (ποσοστό 18%) έχασαν αιφνιδίως τη ζωή τους.

Σε φάση διέγερσης

Οι εξετάσεις που έγιναν στα παιδιά μετά τα καρδιακά επεισόδια έδειξαν ότι έπασχαν από καρδιακές αρρυθμίες, όπως το συγγενές σύνδρομο του μακρού QT (LQTS). Μεταξύ των ασθενών, εξ άλλου, υπήρχε επίσης υψηλό ποσοστό (63%) γενετικών μεταλλαγών που σχετίζονται με τις αρρυθμίες. Το γεγονός αυτό είχε σημαντικό αντίκτυπο στις οικογένειές τους.

Στην πραγματικότητα, η λιποθυμία του παιδιού ενόσω έπαιζε βιντεοπαιχνίδια αποτέλεσε σε αρκετές περιπτώσεις το έναυσμα για να ελεγχθούν ολόκληρες οικογένειες. Και αρκετοί άνθρωποι έμαθαν χάρη σε αυτό το περιστατικό ότι έπασχαν από καρδιακή αρρυθμία.

Τα νέα ευρήματα υποδηλώνουν ότι τα βιντεοπαιχνίδια δεν αποτελούν πάντοτε μια ασφαλή επιλογή για τα παιδιά. Στη διάρκεια των καρδιακών επεισοδίων πολλά παιδιά βρίσκονταν σε μεγάλη διέγερση. Άλλα είχαν μόλις κερδίσει ή χάσει ένα παιχνίδι και άλλα μάχονταν σκληρά με τους συμπαίκτες τους.

«Ήταν σοκαριστικό»

«Γνωρίζαμε ήδη ότι τα παιδιά με καρδιολογικά προβλήματα μπορεί να κινδυνεύσουν αν εμπλακούν σε ανταγωνιστικά αθλήματα. Ήταν σοκαριστικό, όμως, το εύρημα ότι το ίδιο μπορεί να συμβεί σε μερικά από αυτά όταν παίζουν βιντεοπαιχνίδια», δήλωσε ο επιβλέπων ερευνητής Dr. Christian Turner, λέκτορας Παιδοκαρδιολογίας στο Πανεπιστήμιο του Σύδνεϋ.

Όπως εξήγησε, και ο ίδιος πίστευε ότι τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν ασφαλή δραστηριότητα. Μολονότι όμως δεν συμβαίνει συχνά, μπορεί και αυτά να αποδειχθούν επικίνδυνα, λέει. Πόσο μάλλον που δείχνει να αυξάνεται η συχνότητα των καρδιακών επεισοδίων στη διάρκειά τους.

Οι ερευνητές συνιστούν σε όσους σκέφτονται να συμμετάσχουν σε αγώνες με βιντεοπαιχνίδια (eSports) να υποβάλλονται σε προληπτικό καρδιολογικό έλεγχο, ακριβώς όπως θα έκαναν πριν γραφτούν σε οποιαδήποτε αθλητική ομάδα.

Πηγή Iatropedia

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -
150FansLike
20FollowersFollow
367SubscribersSubscribe