«Πρέπει να εξαντληθούν όλα τα περιθώρια μείωσης του κέρδους στα σχολικά είδη και οι τιμές να είναι καλύτερες από πέρυσι», υπογράμμισε ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, στη σύσκεψη που συγκάλεσε σήμερα με τους εκπροσώπους της αγοράς τονίζοντας ότι δεν δικαιολογείται καμία ανατίμηση στα σχολικά είδη. Για το σκοπό αυτό συγκροτείται το καλάθι με τα σχολικά είδη από 28 Αυγούστου έως και 15 Οκτωβρίου.
Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει ανακοίνωση, ο υπουργός συγκάλεσε σύσκεψη στην οποία συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, η γενική γραμματέας Βιβλιοχαρτοπωλών Ελλάδος Καλλιόπη Σκάγια, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Λιανικής Πώλησης Ελλάδος Κώστας Γεράρδος, ο πρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος Ιωάννης Μασούτης και ο εκπρόσωπος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Απόστολος Πεταλάς.
Ο υπουργός απευθυνόμενος στους φορείς της αγοράς σημείωσε πως τα σχετικά προϊόντα εντάσσονται στις διατάξεις για το πλαφόν κέρδους και για αυτό θα υπάρξουν άμεσα έλεγχοι από τη ΔΙΜΕΑ.
Υπενθυμίζεται ότι το πρόστιμο για σχετικές παραβάσεις έχει πενταπλαστιαστεί και έχει ανέβει στα 5 εκατ. ευρώ μετά από νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης.
Τι θα περιέχει το «καλάθι του μαθητή»
Στο καλάθι του μαθητή εντάσσονται:
- Σχολικές τσάντες
- Κασετίνες
- Τετράδια / μπλοκ (και ετικέτες τετραδίων και καλύμματα)
- Μολύβια ξύλινα ή μηχανικά
- Χρωματιστοί μαρκαδόροι / ξυλομπογιές
- Στυλό
- Γόμες
- Ξύστρες
- Διαβήτες
- Χάρακες (σετ γεωμετρικών οργάνων)
- Φωτοτυπικό χαρτί
Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία εντάσσουν στον κατάλογο που αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης ένα (1) τουλάχιστον προϊόν, εφόσον διαθέτουν προϊόντα της κατηγορίας αυτής προς πώληση στους καταναλωτές. Οι υπόχρεοι αποστέλλουν στο υπουργείο Ανάπτυξης κατάλογο καταναλωτικών προϊόντων σε εβδομαδιαία βάση, κάθε Τετάρτη έως τις 9:00 π.μ.
Η ενημέρωση του καταναλωτικού κοινού για τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία γίνεται υποχρεωτικά: α) Μέσω ειδικού σήματος που τοποθετείται επί των προϊόντων ή στο φυσικό ή στον ηλεκτρονικό χώρο πώλησής τους ή σε κάθε μέσο με το οποίο τα προϊόντα διαφημίζονται στον καταναλωτή, β) μέσω ανάρτησης, στην είσοδο κάθε καταστήματος, ευκρινούς λίστας/καταλόγου των προϊόντων που συνθέτουν το καλάθι του νοικοκυριού καθώς και των τιμών στις οποίες προσφέρονται τα προϊόντα και γ) μέσω ενός τουλάχιστον ξεχωριστού σημείου πώλησης, σε περίοπτη θέση του καταστήματος, στο οποίο τοποθετούνται και διατίθενται στο καταναλωτικό κοινό συγκεντρωμένα τα προϊόντα.