13.1 C
Athens
1 December,2022
spot_img

ΔΕΛΤΙΟ ΚΑΙΡΟΥ για Πέμπτη 1/12

Ισχυρές βροχές και καταιγίδες στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Χιονοπτώσεις στα κεντρικά και βόρεια ορεινά. Eνισχυμένοι άνεμοι στα πελάγη.

Ψηφιακή κάρτα εργασίας: Απαντήσεις στους γρίφους του νέου μέτρου από την Epsilon Net

Οι αλλαγές μεταξύ του παλαιού και νέου καθεστώτος της ψηφιακής κάρτας εργασίας και του ψηφιακού ωραρίου κωδικοποιημένες παρουσιάστηκαν σε ημερίδα της Epsilon Net σε στελέχη επιχειρήσεων και λογιστών. Οι τρεις πιο συχνές ερωτήσεις λογιστών και οι απαντήσεις

Τους «γρίφους» που αντιμετωπίζουν κυρίως τα λογιστήρια, σηκώνοντας  το βάρος της προετοιμασίας και υποστήριξης της ψηφιακής κάρτας εργασίας και του ψηφιακού ωραρίου προσπαθούν να λύσουν ενημερωτικά σεμινάρια που γίνονται σε όλη την επικράτεια καθώς το μέτρο επεκτείνεται σταδιακά σε όλο το φάσμα της οικονομίας.

Στη χθεσινή ημερίδα (Τρίτη 22 Νοεμβρίου) σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, περισσότεροι από 2000 στελέχη επιχειρήσεων και λογιστές παρακολούθησαν την ενημερωτική εκδήλωση που οργάνωσε για το θέμα, σε συνεργασία με την ΕΦΕΕΑ, ο κορυφαίος Όμιλος Πληροφορικής Epsilon Net, ο οποίος εξυπηρετεί σήμερα τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων στα συστήματα HR, Μισθοδοσίας και Ωρομέτρησης.

«Με σύγχρονες λύσεις θα είμαστε κοντά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να τους διευκολύνουμε να εφαρμόσουν το μέτρο, δήλωσε σχετικά η Βασιλική Αναγνωστού, αναπληρώτρια Διευθύνουσα Σύμβουλος της Epsilon Net.  

Σύμφωνα με τον Σύμβουλο Εργασιακών Θεμάτων και Εμπορικό Διευθυντή του Ομίλου Epsilon Net Βασίλη Πρασσά, που ήταν ο κύριος εισηγητής της Ημερίδας, οι αλλαγές μεταξύ του παλαιού και νέου καθεστώτος είναι κωδικοποιημένες ως εξής :

  1. Ψηφιακό ωράριο: Η καταγραφή του ωραρίου θα γίνεται σε πλήρως ψηφιακή μορφή και αντικαθίσταται η δήλωση του ωραρίου εργασίας στο Εργάνη που γίνεται σήμερα με μορφή κειμένου ή επισυναπτόμενων αρχείων κάτι που υποχρεώνει τον λογιστή σε εκ του μηδενός διαμόρφωση του ψηφιακού ωραρίου.
  2. Ψηφιακή Κάρτα: Κάθε είσοδος και έξοδος του εργαζόμενου από την εργασία θα καταγράφεται με ψηφιακό τρόπο ενώ θα υπάρχει άμεση σύνδεση, έλεγχος και κριτήρια διασταύρωσης δηλωθέντων με πραγματοποιηθείσες ώρες εργασίας. Κάθε είδους απόκλιση (μικρή η μεγάλη) από το δηλωθέν ωράριο θα πρέπει να ελέγχεται και να τεκμηριώνεται.
  3. Άδειες – απουσίες: Ο εργοδότης θα υποχρεούται σε ακριβή καταγραφή κάθε είδους άδειας – ασθένειας – απουσίας η οποία θα πρέπει να υποβάλλεται ηλεκτρονικά από τον λογιστή εντός του 1ου 10ημέρου του επόμενου μήνα.
  4. Υπερεργασία – Υπερωρία: Η υπερεργασία και η υπερωρία θα καταγράφονται βάσει «χτυπημάτων» ενώ η μη ύπαρξη χτυπήματος κατά τον έλεγχο θα επιφέρει κυρώσεις.
  5. Υπολογισμός Μισθοδοσίας: Ο υπολογισμός μισθοδοσίας θα πρέπει να συμφωνεί σε μεγάλο βαθμό με τα αποτελέσματα σημάνσεων/χτυπημάτων κάτι το οποίο πολλαπλασιάζει τον χρόνο ελέγχου των δεδομένων.

Ο κ. Πρασσάς δήλωσε: «Λόγω της μεγάλης αύξησης στον όγκο εργασίας των λογιστικών γραφείων τα τελευταία χρόνια, ένεκα των συνεχών αλλαγών στη νομοθεσία από το ψηφιακό μετασχηματισμό της εργατικής και φορολογικής διοίκησης, είναι λογικό επιχειρήσεις και λογιστές να δείχνουν προτίμηση σε καινοτόμες «έξυπνες» λύσεις που με ταχύτητα και ασφάλεια να διασφαλίζουν την ορθή εφαρμογή του νέου πλαισίου για το Ψηφιακό Ωράριο και τη Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η κορυφαία λύση για τη Ψηφιακή Κάρτα στην ελληνική αγορά είναι το Epsilon Smart Ergani, του Ομίλου Epsilon Net που συνδέει online εργαζόμενο, εργοδότη και λογιστή και διακρίνεται από τα εξής χαρακτηριστικά:

  • Αυτόματη υποβολή ωραρίου από τον εργοδότη,
  • διασφάλιση ορθών χτυπημάτων κάρτας από εργαζόμενους,
  • Online ενημέρωση λογιστή για υποβολή ψηφιακών ωραρίων,
  • πρόσβαση μέσα από laptop, tablet, smartphone από παντού.

Η επιστημονική ομάδα του Ομίλου θα δίνει συνεχή υποστήριξη σε επιχειρήσεις και λογιστικά γραφεία σε όλες τις φάσεις εφαρμογής του νέου πλαισίου».

Οι τρεις πιο συχνές ερωτήσεις των λογιστών

Σύμφωνα με τα  απολογιστικά στοιχεία της περιόδου Ιουλίου  – Σεπτεμβρίου, το ποσοστό εφαρμογής της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας (δηλαδή το ποσοστό των εργαζομένων στους κλάδους των τραπεζών και των σούπερ – μάρκετ που χρησιμοποιούν την Κάρτα) είναι 94,74 %.

Όπως τονίστηκε από τα στελέχη του Ομίλου, οι συχνότερες ερωτήσεις που τίθενται από τους λογιστές είναι οι εξής:

1. Αν Εργαζόμενος παραλείψει να «χτυπήσει» την κάρτα του κατά την είσοδο ή/και έξοδο, θα υπάρχει υποχρέωση εκ μέρους του Εργοδότη για τη συμπλήρωση των «χτυπημάτων» και σε περίπτωση καταφατικής απάντησης, μέχρι πότε και με ποιόν τρόπο;

Απάντηση: Η ευθύνη για την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας εργασίας είναι του εργοδότη. Η επαναλαμβανόμενη όμως μη υποβολή δηλώσεων έναρξης και λήξης στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ συνιστά αιτία ελέγχου από το ΣΕΠΕ (risk analysis).

2. Τι θα προβλέπεται για τους Εργαζομένους, που θα αρνούνται να χρησιμοποιήσουν τη Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας; Θα υπάρχει δυνατότητα υποβολής σχετικής δήλωσης εκ μέρους της Επιχείρησης;

Απάντηση: Η χρήση της ψηφιακής κάρτας είναι υποχρέωση εκ μέρους του εργαζόμενου αλλά η ο εργοδότης είναι υπεύθυνος για τη συνεπή εφαρμογή της.

3. Σε περίπτωση που Εργαζόμενος είναι αδικαιολογήτως απών και εξ αυτού του λόγου δεν «χτυπήσει» την κάρτα του, πώς θα δηλωθεί η απουσία του εντός του πρώτου δεκαημέρου του επομένου μηνός; Θα προβλεφθεί συγκεκριμένος κωδικός;

Απάντηση: Το Σύστημα Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας δεν παρακολουθεί την απουσία αλλά την εργασία. Το σύστημα ψηφιακής οργάνωσης του χρόνου εργασίας παρακολουθεί την εργασία και τη δικαιολογημένη μη εργασία (άδεια).

πηγή imerisia

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -
150FansLike
20FollowersFollow
367SubscribersSubscribe