21.5 C
Thessaloniki
28, March 2024
spot_img

ΣΕΕΠΕ: Όχι μόνον δεν υπάρχουν υπερκέρδη στην εμπορία πετρελαιοειδών, αλλά και η βιωσιμότητα των εταιρειών κινδυνεύει

Σε συνέχεια της δημοσίευσης της Μελέτης του ΙΟΒΕ με τίτλο «Συγκεντρωτικά Στοιχεία και Αριθμοδείκτες του Κλάδου Εμπορίας Πετρελαιοειδών για το έτος 2021» πηγές του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών διευκρινίζαν χθες  τα εξής:

  • To 2020, έτος που συνιστά βάση σύγκρισης για την ποσοστιαία μεταβολή των αποτελεσμάτων του 2021, αποτελεί -όπως όλοι γνωρίζουμε- έτος πανδημίας, κατά το οποίο η παγκόσμια οικονομία λειτούργησε κάτω από δυσμενέστατες και πρωτόγνωρες συνθήκεςμε τις Εταιρίες Εμπορίας Πετρελαιοειδών να σημειώνουν σημαντικές ζημιές.
  • Το 2021, με τη σταδιακή επιστροφή στην κανονικότητα και την επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας παρουσιάστηκε και στον Κλάδο Εμπορίας Πετρελαιοειδών μια σχετική διόρθωση, η οποία, ωστόσο, σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως επίτευξη «υπερκερδών»Είναι χαρακτηριστικό πως η αύξηση κατά 232,5% που αφορά στα καθαρά κέρδη μετά από φόρους το 2021 (σε σχέση με το 2020), συνιστούν μείωση κατά 20% σε σχέση με το 2019.
  • Τα τελευταία 10 χρόνια (2011 – 2021) ο Κλάδος παρουσιάζει σημαντικές ζημιές, με εξαίρεση τα αεροπορικά καύσιμα. Μελετώντας κανείς τα στοιχεία μπορεί εύκολα να διαπιστώσει πως τα κέρδη που σημειώνουν ορισμένες εταιρίες το 2021 προέρχονται αμιγώς είτε από εξαγωγικές δραστηριότητες, είτε από την πώληση αεροπορικών καυσίμων, και όχι από τις πωλήσεις στην εσωτερική αγορά.

Πρέπει επίσης να γίνει σαφές ότι η εσωτερική αγορά βρίσκεται στη δύνη μιας μεγάλης οικονομικής κρίσης που έχει επιφέρει σημαντική μείωση στην κατανάλωση καυσίμων, με τις εταιρίες του Κλάδου να λειτουργούν κάτω από ένα ιδιότυπο καθεστώς που όχι μόνο συμπιέζει την κερδοφορία τους, αλλά απειλεί ευθέως την οικονομική βιωσιμότητα πολλών εξ αυτών.

Το ιδιότυπο καθεστώς έγκειται στο γεγονός πως οι εταιρίες αφενός είναι υποχρεωμένες να τηρούν το «πλαφόν» στο περιθώριο κέρδους, μέτρο που απαγορεύει την οποιαδήποτε μετακύλιση του αυξημένου κόστους (λειτουργικού, μεταφορικού κ.λ.π.) στην τιμή πώλησης των προϊόντων, αφετέρου δέχονται τον αθέμιτο ανταγωνισμό των παραβατικών επιχειρήσεων (νοθευμένα – λαθραία καύσιμα, «πειραγμένες» αντλίες). Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις όλων των εμπλεκόμενων φορέων και των εκπροσώπων της αγοράς, το φαινόμενο της νοθείας και της λαθρεμπορίας καυσίμων έχει γιγαντωθεί από την έναρξη της διεθνούς κρίσης στις τιμές των καυσίμων, πλήττοντας σημαντικά τα δημόσια έσοδα, τους καταναλωτές και τις νόμιμες εταιρείες του Κλάδου.

Πηγή energypress.gr – Δημοσιογραφικό ενημερωτικό portal για την ενέργεια

spot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
- Advertisement -spot_img
150FansLike
72FollowersFollow
367SubscribersSubscribe