Tuesday, February 11, 2025
4 C
Thessaloniki

Μετρό Θεσσαλονίκης: Οι αριθμοί διαψεύδουν τις κυβερνητικές εκτιμήσεις.

Παρασάγγας απέχει ο αριθμός των ατόμων που πέρασαν τις πύλες του Μετρό Θεσσαλονίκης για το μήνα Δεκέμβριο, σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις που έγιναν από την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών λίγο πριν την έναρξη λειτουργίας του νέου συγκοινωνιακού μέσου της πόλης.

Την Παρασκευή (17/1) σε ανάρτηση του ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, σημείωσε ότι: «1.329.089 άτομα πέρασαν τις πύλες του Μετρό Θεσσαλονίκης τον Δεκέμβριο».

Με απλά μαθηματικά μιλάμε για περίπου 43.000 επιβάτες την ημέρα.

Ας γυρίσουμε τον χρόνο (λίγο) πίσω και συγκεκριμένα στα τέλη Νοεμβρίου. Όταν ο κ. Σταϊκούρας σε δηλώσεις του σημείωνε ότι η εκτίμηση είναι ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα μεταφέρει σε ημερήσια βάση 254.000 επιβάτες.

Δηλαδή, μιλάμε για μια χαοτική απόσταση 211.000 λιγότερων επιβατών ημερησίως σε σχέση πάντα με τις αρχικές εκτιμήσεις. Ας θυμηθούμε τι είχε δηλώσει ο κ. Σταϊκούρας τον Νοέμβριο του 2024. «Εκτιμούμε ότι σε ημερήσια βάση θα μεταφέρει 254.000 επιβάτες» είχε δηλώσει ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας σε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΣΚΑΙ στις 29 Νοεμβρίου.

«Έχουμε 13 σταθμούς και 18 συρμούς, η επιβίβαση θα γίνεται κάθε 3,5 λεπτά από τη Νέα Ελβετία μέχρι τον Νέο Σιδηροδρομικό σταθμό και η όλη απόσταση είναι 17 λεπτά», είχε αναφέρει ο κ. Σταϊκούρας, σημειώνοντας ότι με αυτοκίνητο χρειάζεσαι υπερδιπλάσιο, συνήθως τριπλάσιο χρόνο. «Πράγματι οι εκτιμήσεις μας είναι ότι ο κάθε συρμός μπορεί να χωρέσει έως 450 άτομα.

Εκτιμούμε ότι θα έχουμε 254.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση, που σημαίνει 57.000 οχήματα λιγότερα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Αυτές είναι οι εκτιμήσεις που έχουν γίνει» είχε προσθέσει ο κ. Σταϊκούρας. 1.329.089 άτομα πέρασαν τις πύλες του Μετρό Θεσσαλονίκης τον Δεκέμβριο, σε έναν μήνα όπου -πέρα από τις πρώτες ημέρες λειτουργίας- από την Παρασκευή το απόγευμα έως τη λήξη των δρομολογίων την Κυριακή, τα δρομολόγια ήταν δωρεάν για όλους, εξαιτίας της εορταστικής περιόδου.

Σε έναν μήνα που η κίνηση στην αγορά ήταν στο «κόκκινο» λόγω Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. Σε έναν μήνα που ήταν ο πρώτος της λειτουργίας του νέου συγκοινωνιακού μέσου της πόλης, προκαλώντας όπως είναι φυσικό το έντονο ενδιαφέρον των Θεσσαλονικέων από κάθε πλευρά της πόλης, αλλά και από επισκέπτες από γειτονικές πόλεις, που έρχονταν για να δουν τις αρχαιότητες στους σταθμούς του μετρό και φυσικά για να κάνουν τη βόλτα τους με τους συρμούς.

Επομένως, ένα κομμάτι από εκείνους που χρησιμοποίησαν το Μετρό της Θεσσαλονίκης το Δεκέμβριο μπορεί να χαρακτηριστεί ως περιστασιακό. Τα προβλήματα και η δυσπιστία Κάθε αρχή και δύσκολη λέει ο θυμόσοφος λαός, αλλά θέλαμε να πιστεύουμε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης, το πιο σύγχρονο Μετρό της Ευρώπης, θα αποτελούσε την εξαίρεση στον κανόνα. Διαψευστήκαμε βέβαια. Από το μεγάλο σάλο που είχε γίνει πριν ακόμη την έναρξη της λειτουργίας, γύρω από τον λογότυπο και το πώς επιλέχτηκε.

ΠΗΓΗ parallaximag.gr

spot_img

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

ForANewLife - Healhy coffee by DXNspot_img
150FansLike
72FollowersFollow
367SubscribersSubscribe