21.5 C
Thessaloniki
28, March 2024
spot_img

Μάρκος Χαϊδεμένος: «Η ενεργειακή κρίση φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη προς την αειφόρα ανάπτυξη»

Πώς κρίνετε πως διαμορφώθηκε ως τώρα η τουριστική κίνηση στην Σαντορίνη;

Η Σαντορίνη έχει μπει πλέον στον παγκόσμιο χάρτη των πιο δημοφιλών καλοκαιρινών προορισμών και αυτό αποδεικνύεται από την πολύ μεγάλη κίνηση στο νησί μας. H φετινή χρονιά ήταν μία χρονιά ρεκόρ, κάτι που φαίνεται και από τo ποσοστό αύξησης στις αφίξεις του αεροδρόμιου της Σαντορίνης που άγγιξε το 65%, με πάνω από μισό εκατομμύριο διεθνείς αφίξεις.

Ποιες εθνικότητες κυρίως επέλεξαν το νησί και τα καταλύματά σας;

Με μεγάλη διαφορά, η βασική μας αγορά ήταν εκείνη των Αμερικανών, με Άγγλους, Γάλλους και Βραζιλιάνους να ακολουθούν. Στην αύξηση αυτή σε τουρίστες από την Αμερική συνετέλεσε και η διαφορά στην ισοτιμία Δολαρίου/Ευρώ, κάνοντας μας ιδιαίτερα ελκυστικούς και με τους επισκέπτες αυτούς έτοιμους να ξοδέψουν περισσότερο σε διαμονή, διατροφή, διασκέδαση κλπ.

Παρατηρήσατε κάποια αλλαγή ως προς τις χώρες προέλευσης;

Παραδοσιακά η Σαντορίνη αποτελεί έναν από τους πλέον αγαπητούς προορισμούς για τους Κινέζους, ειδικά στις χαμηλές περιόδους. Με την πανδημία να φέρνει ταξιδιωτικούς περιορισμούς παρατηρήθηκε μία ραγδαία πτώση στους επισκέπτες η οποία επηρέασε σε μικρό βαθμό την επιχείρηση μας καθώς δεν είναι από τους βασικούς μας πελάτες, αλλά συνολικά η Σαντορίνη έχει σίγουρα δει σημαντική μείωση.

Σε τι βαθμό η πανδημία που περάσαμε επηρέασε τις τουριστικές σας επιχειρήσεις και πόσο διαφορετικά υπήρξαν τα δεδομένα φέτος;

Προφανώς το 2020 ήταν ίσως η δυσκολότερη χρονιά στην καριέρα μου και στην ιστορία της επιχείρησης μας. Η Σαντορίνη ήταν ένα από τα νησιά που αντιμετώπισαν το μεγαλύτερο πρόβλημα καθώς είναι ένας προορισμός ο οποίος παραδοσιακά δέχεται επισκέπτες εκτός Ευρώπης. Λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών από ήπειρο σε ήπειρο είχαμε πρόβλημα στο να υποδεχτούμε επισκέπτες από τις βασικές μας αγορές, όπως Αμερική, Αυστραλία, Καναδάς, Βραζιλία κλπ με αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να χάσουν εντελώς τη σεζόν αποφασίζοντας να μην ανοίξουν καν. Το 2021, παρόλο που ήταν μία σεζόν μισή σε διάρκεια και η τουριστική κίνηση ενεργοποιήθηκε από τις 15 Ιουνίου, μπορώ να πω πως αναλογικά τα αποτελέσματα ήταν πολύ ικανοποιητικά. Σε αυτό συνετέλεσε τόσο η κυβέρνηση όσο και οι επιχειρηματίες καθώς η απόφαση άρσης των ταξιδιωτικών περιορισμών από τη χώρα μας έγινε σε μία πολύ σωστά χρονική στιγμή που κατέστησε δυνατό από τους τουρίστες να επιλέξουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους. Εκεί κερδίσαμε το στοίχημα απέναντι σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες που ‘καθυστερήσαν’ να κάνουν αντίστοιχες κινήσεις ώστε να βοηθήσουν τον τουρισμό τους.

Φέτος, βιώσαμε και πάλι μία συνθήκη αντίστοιχή με αυτή του 2019, με τους επισκέπτες να προσμένουν με ιδιαίτερη χαρά να ταξιδέψουν και να αναπληρώσουν το κενό των προηγούμενων ετών. Είδαμε πως οι επισκέπτες μας πέρα από μια πολυτελή διαμονή, είναι πολύ πιο απαιτητικοί στο επίπεδο των υπηρεσιών που θα λάβουν και πως πλέον αναζητούν πολύ περισσότερο την εμπειρία. Να ανακαλύψουν τον προορισμό, την ιστορία, να κάνουν δραστηριότητες.

Και αυτό είμαστε στην ευχάριστη θέση να τους το παρέχουμε, καθώς προσφέρουμε στους επισκέπτες μας μία πληθώρα από εμπειρίες. Από πολυβραβευμένα εστιατόρια για να ανακαλύψουν την Ελληνική Γαστρονομία, πολυτελή σκάφη για να ανακαλύψουν το μοναδικό τοπίο της Σαντορίνης  και άλλα πολλά.

CHRISTOS DRAZOS

Ως επιχειρηματίας, πώς στέκεστε απέναντι στην υπάρχουσα και συνεχώς επιδεινούμενη ενεργειακή κρίση;

Ευτυχώς, οι τουριστικές επιχειρήσεις δεν είναι ιδιαίτερα ενεργοβόρες καθώς το βασικό έξοδο ενός ξενοδοχείου είναι το ανθρώπινο δυναμικό.

Παρόλα αυτά, οι συνεχείς αυξήσεις σε πετρέλαιο και ρεύμα παρατηρούμε πλέον ότι δεν πρόκειται για ένα αμελητέο έξοδο. Ευτυχώς σε ότι αφορά στο κόστος της ενέργειας, το γεγονός ότι η επιχείρηση μας τα τελευταία χρόνια επενδύει σε βιώσιμες λύσεις εξοικονόμησης ενέργειας και μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα δείχνει να αποδίδει ειδικά σε αυτή την δύσκολη περίοδο. Φροντίζουμε να αναβαθμίζουμε τις μονάδες μας ώστε να έχουμε εξοικονόμηση ενέργειας για την ψύξη και θέρμανση δωματίων αλλά κυρίως τη θέρμανση των πισινών καθώς το 99% των δωματίων μας έχουν ιδιωτικές πισίνες και jacuzzi. Ακόμα χρησιμοποιούμε την τεχνολογία Heat Recovery VRV όπου η πλεονάζουσα θερμική ενέργεια πχ από το κλιματιστικό διανέμετε για να καλύψει άλλες ενεργειακές ανάγκες του ξενοδοχείου. Αλλά και συστήματα BMS για την παρακολούθηση και τον έλεγχο των ενεργειακών αναγκών του κτιρίου μας δίνει τη δυνατότητα να διαχειριστούμε πιο αποτελεσματικά την κατανάλωση ενέργειας. Επιπλέον, προσπαθούμε πάντα να ενθαρρύνουμε τους επισκέπτες μας να συμβάλλουν κι οι ίδιοι, ελαχιστοποιώντας την άσκοπη χρήση ρεύματος και νερού.

Η ενεργειακή κρίση σίγουρα επηρεάζει και άλλους τομείς στη λειτουργία μίας ξενοδοχειακής επιχείρησης πέρα από τα προαναφερθέντα, όπως το κόστος των πρώτων υλών στα εστιατόρια μας. Σε ότι αφορά το κομμάτι των προμηθειών, προσπαθούμε να συνεργαζόμαστε κυρίως με τοπικούς προμηθευτές και παραγωγούς κάτι το οποίο και πάλι μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουμε εν μέρη τις αυξήσεις στα κόστη των πρώτων υλών.

Θα ήθελα να κλείσω σημειώνοντας ότι αυτή η ενεργειακή κρίση φέρνει ακόμα περισσότερο στο προσκήνιο την ανάγκη προς την αειφόρα ανάπτυξη. Με γνώμονα αυτό προσπαθούμε ως επιχείρηση να έχουμε μία πιο βιώσιμη προσέγγιση μέσα από πολυάριθμες δράσεις ( ελαχιστοποίηση χρήσης πλαστικού, ηλεκτροκίνητα οχήματα κ.α.) καθώς πλέον αποτελεί και ένα από τα κριτήρια των επισκεπτών κατά την επιλογή του ξενοδοχείου που θα περάσουν τις διακοπές τους.

Γίνεται ευρεία συζήτηση για το ότι η Ελλάδα, ειδικά φέτος, αναδείχτηκε σε προορισμό εξαιρετικά δημοφιλή. Πώς πιστεύετε πως αυτό το πλεονέκτημα θα επιδράσει από εδώ και πέρα στο τουριστικό μέλλον της χώρας;

Είναι ιδιαίτερα ευχάριστο πως η Ελλάδα έχει μπει πλέον στο χάρτη των πιο δημοφιλών προορισμών παγκοσμίως και είναι σε θέση να ανταγωνίζεται προορισμούς όπως η Ιταλία, η Ισπανία και η Γαλλία και μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις να τις έχει ήδη ξεπεράσει σε επισκεψιμότητα αλλά και έσοδα.

Αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο στοίχημα από εδώ και πέρα. Το πώς θα συνεχίσουμε να είμαστε εξαιρετικά δημοφιλείς και στα επόμενα χρόνια. Και ο τρόπος είναι να το προσφέρουμε μία εμπειρία ώστε ο τουρίστας που θα περάσει τις διακοπές του στην Ελλάδα να μιλήσει για αυτές όταν επιστέψει στην πατρίδα του. Αν τα καταφέρουμε σε αυτό, είναι σίγουρο πως χρόνο με το χρόνο η δημοφιλία μας θα μεγαλώσει ακόμα περισσότερο.

Σε εθνικό επίπεδο, ποιες ενέργειες πιστεύετε πως είναι επιτακτικό να γίνουν ώστε το τουριστικό πλεονέκτημα να αξιοποιηθεί στο μέγιστο;

Όντας μία χώρα με ελάχιστη πρωτογενή παραγωγή, πρέπει να γίνει κατανοητό και από την πολιτεία ότι θα πρέπει να στηρίξει με κάθε τρόπο τον τουριστικό κλάδο ώστε να μη χαθεί  αυτό το ‘momentum’. Πέρα από την οικονομική στήριξη μέσω επιδοτήσεων και αναπτυξιακούς, θα πρέπει να δοθεί έμφαση στις κρατικές υποδομές αλλά και στο σύστημα εκπαίδευσης και κατάρτισης ώστε το προσωπικό να είναι σε θέση να παρέχει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου, αντίστοιχες με αυτές του εξωτερικού.

Ως Canaves ποια τα δικά σας σχέδια αξιοποίησης του παραπάνω δεδομένου προς την κατεύθυνση της προόδου;

Πάντα προσπαθούμε να βελτιώνουμε τις υπηρεσίες που προσφέρουμε στους επισκέπτες μας και σε επίπεδο υποδομών αλλά και υπηρεσιών.

Ποια είναι η εταιρική κουλτούρα των καταλυμάτων σας που πιστεύετε πως κάνουν τη διαφορά και στην οποία επενδύετε διαχρονικά;

Αυτό το οποίο είναι βαθιά ριζωμένο στην κουλτούρα της εταιρίας και στον τρόπο που αντιμετωπίζουμε τους επισκέπτες μας είναι η ταυτότητα μας. Είμαστε μία οικογενειακή επιχείρηση που ξεκίνησε από τους γονείς μου πριν 30 χρόνια σε ένα τότε μικρό χωριό της Σαντορίνης, την Οία και σήμερα έχει παρουσία με 4 πολυτελή ξενοδοχεία στην Καλντέρα τα Canaves Oia Boutique Hotel, Canaves Oia Suites, Canaves Oia Sunday Suites και Canaves Oia Epitome και μία ακόμα συλλογή από βίλες στην περιοχή του Ημεροβιγλίου τις Eden Villas by Canaves Oia.

Αυτό που κατάφερε να μας φέρει ως εδώ είναι πάνω από όλα οι άνθρωποί μας. Γι’ αυτό οι άνθρωποι που δουλεύουν μαζί μας έχουμε επιλεχθεί με βάση την προσωπικότητα, το χαρακτήρα το χαμόγελο και την έμφυτη αίσθηση φιλοξενίας, στοιχεία για εμάς πιο σημαντικά από ένα εντυπωσιακό βιογραφικό. Άλλωστε ένας άνθρωπος μπορεί να μάθει πως πχ να κρατάει σωστά ένα δίσκο, αλλά δεν μπορεί να μάθει να χαμογελάει. Επενδύουμε ιδιαίτερα στο προσωπικό μας, παρέχοντας τους συνεχή εκπαίδευση, στέγαση και κάνουμε ότι είναι δυνατόν για να τους κρατάμε μαζί μας για χρόνια. Είναι ιδιαίτερα σημαντικό το γεγονός ότι εχουμε ανθρώπους που δουλεύουν μαζί μας για πάνω από 15 χρόνια, κάτι που όπως γνωρίζετε δεν συνηθίζεται στις εποχιακές δουλείες. Στα ξενοδοχεία μας, εμείς και οι εργαζόμενοι μας είμαστε μία μεγάλη οικογένεια και θέλουμε να αντιμετωπίζουμε τους πελάτες μας σαν να τους φιλοξενούμε στο σπίτι μας. Αυτό είναι σίγουρα ένα από τα στοιχεία που μας ξεχωρίζουν!

Ποια τα τυχόν επερχόμενα επιχειρηματικά σας πλάνα;

Έχοντας ένα brand name πολύ γνωστό στο εξωτερικό με πιστούς πελάτες, το επόμενο βήμα θεωρούμε πως θα ήταν να καταφέρουμε να προσφέρουμε ακόμα περισσότερες επιλογές στους τουρίστες που επιλέγουν την Ελλάδα για τις διακοπές τους, επομένως στόχος μας είναι η επέκταση του brand μας και σε άλλους προορισμούς.

Πηγή Επιχειρήσεις | naftemporiki.gr

spot_img

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

spot_img
- Advertisement -spot_img
150FansLike
72FollowersFollow
367SubscribersSubscribe